Alkohol och dess verkan

Har, inför julen, funderat en hel del över det här med alkohol och dess inverkan på oss. Efter att ha sett dokumentären "Ta inte min sup" (lr vad den nu heter) så tycker jag att det är helt sjukt att vi börjar dricka alkohol. I denna dokumentär hade de frågat barnen hur vi blir och de menade att vi blir konstiga och skrämmande och bara vill kramas och ha oss... Samtidigt vågar de inte be oss låta bli att dricka! Det är ju skrämmande!! Vad är det som får oss att tycka att det är OK att uppföra sig på detta sätt?? Hade det inte varit bättre i så fall att tillåta andra, mindre farliga, droger? Eller förbjuda alla och se till att vi istället kommer ut och träffas under vettiga förhållanden!
Nej, jag ska nu pröva på en alkoholfri ledighet under jul och nyår - får se hur det kommer att gå ;-)
Sköt om er. Själv har jag inte gjort det hitintills, men det ska det bli ändring på nu!


Kommentarer
Postat av: Pia

Lycka till gumman!

Jag tror på dig!

Fin bild på dig!

Bamsekramen!

2008-12-03 @ 13:29:52
Postat av: Pia

Hej gumman!

Hoppas min bild blev uppskattad!;-)

Ha en trevlig 2:a advent!

Kram

2008-12-06 @ 22:32:03
Postat av: Lena

fasiken uppdaterar du aldrig? väldigt sällan :(

2008-12-08 @ 22:24:40
Postat av: Luisa P

Vill bara säga att du ser JÄTTE vaker ut på foto.

2008-12-09 @ 16:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0