Här kommer mer att smälta ..

Eftersom jag ligger efter en hel del m bloggandet tänkte jag ta en dubbeldos nu..

Bilder på Sophies pepparkakshus som hon gjorde helgen hon var hos Thessa, då hon kom tillbaka m konstig glans i ögon o var lite "borta" ett par dar ...;-)
 De e hur fint som helst o ja har fått kämpa m att inte ta en smakbit. Nu har jag inlett förhandlingar m Sophie vad gäller att få tugga på julafton, men det är knepigt - hon är själv inte hos mig på julafton o hon vill ha lite hon åxå...Vad gör man?

Sen har jag lyckats få myspys känslan att sprida sig riktigt i v-rummet, detta genom att ha införskaffat div. fina ljusstakar genom Party Lite.
Tyvärr lyckas jag inte få bilderna att förmedla myset 
Ni får väl själva släcka blixten, i er fantasi, o se vad som sen händer..  

Det tråkiga som hänt hände förstås idag, fredag den 13:e - Hippy flyttade till Örebro (snyft) Var ute o skulle ta lite bilder innan det var dags för sista turen, men fick inte ens in honom :D Han hade hittat det perfekta klistället i hagen, en buske (eller nåt) som han kliade magen med. Lyckade bara få bild på avstånd. De andra hästarna kom travandes o ville ha vad jag hade att bjuda på, men inte Hippy inte.
Det var därför jag fastnade för honom - han gjorde bara vad han hade lust med :P på gott o ont... De andra kom gärna fram:
Att Hippy kunde äta kan man ju se, men att han även kunde skita som en elefant trodde ja inte från början. Detta fick jag lätt ihop när ja var ute o mocka:

Skulle vilja lägga ut lite bilder på Linus o hans lussefirande, men de bilderna ligger i sambons kamera (fortfarande!) även om det blir tjatigt m alla dessa lussefiranden. Grejen är att jag har varit på många skol-lucia-firande-tåg men aldrig varit m om en så fin som denna var. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att det var en musikskola som uppträdde nämligen. De avslutade m att sjunga Sankta Lucia - på Italienska tom!! Tårarna bara spruta!
Jag har dock lite andra roliga bilder på Sophie o Linus, kolla:


Sist men inte minst måste jag berätta att jag fått mkt respons på mitt inlägg om det här m alkohol o därför skulle jag vilja utmana alla som läser detta att låta bli alkoholen under julafton - klarar ni det?  ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0