Ida o Sophie gör succé på valpkursen.

Staffan berättade att Sophie o Ida sopade mattan m alla som var där igår.
De testade på Agility o labbar är ju inte så snabba, om man jämför m tex en Tollare lr en Collie, men de har minst lika roligt o så är de bra träning. 
Inte nog med att Sophie nu var den ende som vågade släppa Ida lös, hon hade full koll på henne o de gjorde allt som skulle göras klockrent :D Ida sprang mellan pinnar o in i tunnlar i världens fart, satte sig sen o såg så där underbart söt ut för att invänta sin belöning.
"Cirkuskonsten" gick åxå över förväntan. Alla vet att det inte är det lättaste att be en labbe ha en godbit på nosen i över 10sek. - kan tyckas hårt mot hunden dessutom - men Ida klarar det galant. Dessutom tar hon sen godbiten i luften när hon får sitt OK av matte Sophie.
De avslutade med att köra  "Give me 5" - båda tassarna - o fick därefter applåder!!
Gissa om ja hade velat vara där efter allt som den kära Kicki Fohlin kläckt om labbar. ("Hon är ju trots allt en labbe", har man fått höra ett par ggr, som exempel)

Måste säga att Kicki Fohlin inte är att rekommendera som tränare!! Hon har vid flera tillfällen missat meddela om ändrade platser o tider till deltagare o hon lovar mer än hon kan hålla. Som exempel hade hon inte blod att lägga ut när vi skulle få träna på blodspår!! Är inte den som annars kritiserar mskor hur som helst, men när mina barn blir indragna så blir jag lejoninna!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad kul att det går så bra för Sophie och Ida :)

2008-11-05 @ 16:31:21
URL: http://saraeleonora.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hmmm....det var dåligt med bilder här tycker jag!;-)

2008-11-06 @ 12:07:20
Postat av: Kicki

Vet inte om ovan scrollat ner på min sida, för jag har ju lagt ut hur många bilder som helst.

Lite nyfiken e ja allt på vem du är...

2008-11-07 @ 09:54:17
Postat av: Pia Hedman

Hej Kicki!

Tack för ditt långa inlägg/erkännande ang anonym!

Som du förstår så är det ett lite känsligt ämne ang min "älskling" eftersom jag gjorde slut med honom i söndags, och det var inget lätt beslut, eftersom jag fortfarande har väldigt starka känslor kvar för honom, men jag såg inte att det fanns något annat alternativ!

Jag uppskattar verkligen att du erkände (om man nu kan säga så), och jag är jätte glad att höra ifrån dig!

Jag lovar att kika in till dig då och då och följa dina steg i livet och hoppas att se dig ofta på min blogg oxå!

Hoppas du är lycklig där nere med din älskling iaf!?

Bamsekramen!

2008-11-07 @ 10:08:31
Postat av: Pia Hedman

Det var jag....när jag sett dina första inlägg som anonym, och ville skoja tillbaka!

Men sedan blev jag osäker på om det var du eller inte!

Sorry!:-(

2008-11-07 @ 10:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0