Blodspår utan blod :-(

Det har inte hänt förr - att jag kravlat mig upp ur sängen före 10 en lördag för att gå ut i skog o mark, iallafall inte frivillgit eller utan att jag varit på väg hem efter en helkväll på stan, men idag skedde det.
Vi var alla uppe vid 8 o gjorde oss iordning för att åka ut till McDonalds vid Valla, där vi skulle träffa alla de som ville vara med o spåra med sina hundar. Vi vart två som anmälde oss till att  använda blod, båda lika entusiastiska i hågen. På mötesplatsen får vi veta att instruktören inte fått tag på blod!?! Lite snopna bestämmer vi oss ändå för att åka ut o ha en trevlig f.m. o bara ta till oss sånt vi inte redan kunde. Jag hade ju för sjutton gubbar gått upp o allt!
Det blev en trevlig f.m. som avgjort, men jag kunde inte låta bli att påpeka att instruktören kommer att få stå för vad hon lovat. Hon var ju fräck nog att, dessutom ,försöka få oss att gå en spårkurs för henne (!!) så småningom. Jag vet vad jag tycker om denne iallfall o jag kommer att söka mig till andra i fortsättningen. Risken är att hon är en av de FÅ som finns i denna stad som håller i såna kurser, jag hade ju lite problem att hitta denna kurs.

Efter att ha lagt spåret skulle vi ju vänta ett tag, då åkte fikakorgen fram - gissa vem som var gladast :-)


Här bär det iväg


o här kommer de åter m ett leende på läpparn - de tvåbenta alltså ;-)


Vi andra väntade vid bilen


Kommentarer
Postat av: Thessa

Tjena gullet!!

Favvot här ;-)

Jag skulle ha blivit så j...a förbannad som det jag jag som stod där kl 10 en lördagsmorgon...man kan ju ringa och säga som det är elr ANSTRÄNGA sig lite för att få tag i blod...det går faktiskt att köpa typ varsom...

Hur som helst så kan jag ordna det där med spårningen åt er, nema problema!!!

Vi höres och synes, vi kommer förmodligen och våldgästar på lördag om det går för sig!

Kramiz

Wavingtailarna!

2008-10-13 @ 19:12:06
URL: http://www.wavingtails.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0