O vart tod den lilla lusten vägen? Någon som vet?

Har inte skrivit på länge då lust o tid saknats mig. Mkt har dock hänt, fast ändå inte.
Ida bara växer o gror. Jag har tagit henne till Roxen vid ett par tillfällen o hon älskar verkligen vattnet, fast hon är inte villig att lämna fotfästet än. Hon går bara i så långt att hon fortfarande bottnar :D Så gulligt. Hon har även lärt sig att rulla runt, bara vi visar klart o tydligt vad vi vill, o detta har hon nu även börjat utnyttja genom att rulla runt när hon tigger! Att ge tass som andra gör, det kom hon snabbt underfunde med inte hjälpte nämligen - smart huh? Hon har även varit med o plockat svamp, det är en fröjd att se henne i skogen. Hon är så mån om alla familjemedlemmarna att hon springer emellan oss hela tiden (vi går ofta med stora avstånd emellan oss), utom när hon får upp ngt intressant spår förstås....

Snart är det dags att ställa ut henne, Thessa har anmält oss till den 26/10 o Sophie är den som ska hålla i kopplet. Det visar sig att syster, Molly Monster, åxå kommer att dyka upp. Snopet om Ida får på pälsen av sin egen syster, det vill man ju intel! Samtidigt ska det bli kul o se om hon är lika fin.

Från det ena till det andra.
Att bli medryttare till en tinker har varit det bästa val jag gjort på mkt länge, Hippy är sååå mysig!!! Han njuter av skogen o han njuter av promenader (klart det går fortare hemåt, men ändå ;-). Han är en fröjd att ha att göra med o han ger mig många sköna, lugna, stunder ute i stallet. Inte alls som galoppören jag hade att göra med för ett par år sen. Det märks dock fortfarande att jag är otränad så det förslår, har ont både här o där :D

Nu ska jag plugga - återkommer om rummet som blev hur bra som helst efter att Staffan satt upp vägg o tapetserat.
kram på er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0