Min tjej börjar bli stor!

Vad säger man när ens äldsta son börjar bli sur på en för att man uppmuntrar lillsyrran att sminka o klä sig som en tonåring fasten hon "bara" är 11år? Han får liksom en faders/storebrorsroll som jag inte är van att se. Kan bara le o känna att ja lyckats ganska bra i min uppfostran av mina barn då de månar så om varandra.

Det är med mix feelings jag pysslat om henne idag. Hon e ju så söt o blir så fin med så lite medel. Lite rouge, en läppmarkör, lite lipgloss, lite glitter på ögonlock o lite mascara så ser hon 5 år äldre ut (på gott o ont). Hon stormtrivs när ja pysslar o ja måste erkänna att ja inte trodde att ja skulle tycka de va kul, men med bara grabbar i huset för övrigt blir det liksom en brejk i allt det grabbiga.

Nu ska ja själv under en vattenstråle efter att ha varit ut till stallet. Passar på när det är den där sab... melodifestivalen. Sorry men ja tycker inte om att de hackat upp en bra underhållande kväll till ett flertal löjliga idol liknande program med dåliga programledare (grrr) Tyvärr håller inte min kära sambo med mig :-(


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman!

Håller med dig ang Melodifestivalen.. åkte på kryssning i lördags istället så jag slapp det denna gång! :-)

Kram på dig!

2009-02-17 @ 21:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0