Vikken helg --------

Fredagen var sjukt stressig. Jag besiktigade bilen o åkte till LiU dels för att lämna tillbaka en massa böcker men även för att ta en fika m Marika, en f.d. skolkamrat (skumt o såga F.D.!) Det var j-e kul o träffa henne o se hur hon vuxit pga att hon snart har sitt diploma i handen...
Sen var det hem o vakta Linus skjuts till kompisen i Vadstena o packa hans kläder för helgen - vilket han redan gjort när jag kom hem (stolt mamma här ^^) Framåt 17.00 vart det iallafall så lungt att jag tänkte sätta mig en stund men då kommer Ida o vill ha sitt, vad säger man. Bara o trampa iväg på hennes runda.
Väl hemma var det Nick´s tur - han undra om ja inte kunde vara schaufför o köra honom till sthlm på lörd. Sophie o jag slängde oss i bilen o körde upp honom till Lise o själva åkte vi till Luisa. Där fick vi god mat o kunde verkligen koppla av o känna oss hemma. Men när Lise ringde o tyckte att  i skulle åka ut till henne o Nick var det bara att göra det - man säger lliksom inte nej till Lise :D.
Väl där fick Sophie massor av uppmärksamhet. Hon blev sminkad o ompysslad på det vis som mormor annars gjorde - det var en fröjd o se tjejen som växte o tom blev lite kaxig (positivt sätt :-) När duvorna var klara så körde jag in Lise o Nick till stan åkte o la Sophie på Luisas soffa o väntade på att Nick o Lise skulle ringa för att få skjuts hem igen. Det tog inte lång stund.
Så in till stan o hämta det flådiga paret o sen hem till Lise. Jag var åter hos Luisa lagom till att Antonio höll på att låsa ut mig... nu var kl. kring 02.30!

Varför berätta om alla turer hit o dit undrar ni förstås - jo grejen är att Lise bor i FLEMINGSBERG  o Luisa bor i NÄLSTA, VÄLLINGBY - jag har mao kört taxi i 10 mil utöver upp till sthlm o åter. Det var en upplevelse.

Måndag morgon o nu ska jag ta tag i studerandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0